Prošli i ovaj tjedan u našoj školu su se provodile razne aktivnosti povodom obilježavanja dana Festivala znanosti.
Profesorica Nikolina Magličić Čavlović održala je predavanje i radionicu za učenike 6.-ih razreda s temom geoprostornih mreža u modernom kartiranju. Učenici su dobili upute za korištenje digitalne platforme za kartiranje OpenStreetMap te su imali zadatak kartirati lokalne znamenitosti, povijesna mjesta i gospodarske subjekte.
Profesor Josip Šibarić je imao predavanje o razvoju željeznice i njezinim posljedicama na razvoj gospodarstva i društva te perspektivama razvoja i utjecaju na okoliš. Nakon toga su učenici izrađivali plakate.
Učiteljica Ivana Kurelac j sa učenicima sedmih razreda programirala Microbitove koji su si međusobno slali slikovne poruke. Ispitivali su kolika je udaljenost slanja signala ako se mijenja jačina signala od 1 do 7 te su ustanovili da kod jačine signala 1 Microbit šalje signal do 10 koraka udaljenosti, a kod jačine signala 7 do 70 koraka.
Radionicu “Wood Wide Web – prirodne i digitalne mreže” vodile su Marina Jurašić i Valentina Blašković Radionica povezuje komunikaciju među stablima putem micelijskih mreža s načinom funkcioniranja internetskih mreža, potičući učenike da kroz praktične aktivnosti uoče sličnosti između prirodnih i digitalnih sustava. Cilj je potaknuti logičko razmišljanje, interdisciplinarno učenje i razumijevanje kako priroda može inspirirati tehnološke inovacije.
Učiteljica Valentina Blašković je kroz radionicu i prezentaciju Digitalni svijet kroz igru i kreativnost upoznala mlađe osnovnoškolce s osnovama digitalne komunikacije, sigurnosti na internetu i računalnih mreža kroz zabavne igre, simulacije i kreativne zadatke. Aktivnosti potiču kritičko razmišljanje, timski rad i razumijevanje ključnih digitalnih pojmova na djeci prilagođen način.
Radionica pod nazivom “Društvene mreže i sigurnost na internetu” za učenike petih razreda pripremila je Gordana Bertović s ciljem kako bi naučili odgovorno koristiti društvene mreže. Tijekom ove radionice, učenici su učili o pravilima ponašanja na internetu, prepoznavanju potencijalnih opasnosti i zaštiti privatnosti. Bili su podijeljeni u grupe od po četiri člana s zadatkom istraživanja različitih društvenih mreža, njihovih ikona, dobnih ograničenja i broja korisnika. Rezultate svojih istraživanja predstavili su kroz izradu plakata.
Čitateljski kviz pod nazivom “Ekološko-čitateljska mreža” organizirale su nastavnice Dejana Ogrizovic, Nikolin Salopek Mihalic i Doroteja Palijan. Kviz je napravljen na temelju ZF romana “Eko, eko” Hrvoja Hitreca . U njemu su sudjelovali učenici petih i šestih razreda, ukupno osam timova učenika borilo se za prvo mjesto.
Jeste li se pitali koliko su čiste ulice našeg grada? Kako “uhvatiti” tragove onečišćenja?! I to ne bilo kakvog već onih smeđih i žutih “mina” koje ostavljaju životinjice u šetnji sa vlasnicima ili pak same, tražeći nove avanture i uzbuđenja. O ovim pitanjima mozgale su i naše učenice Jelena i Helena, a uz pomoć svog tima koji uključuje i jednu Miu i Taru, ali i mentoricu Željku Magdić uskočile u pravu detektivsku avanturu. I da…rezultati su pomalo “bljak”, ali definitivno poučni!
Različitim ljudskim aktivnostima moguće je oštetiti ili uništiti ekosustave. Međutim, oporavak je moguć, a uz pomoć posebnih “gljiva pomagača” i ubrzan za pojedine ekosustave. O čemu se točno radi, kako pomoći svojoj biljčici lončanici, a znanje primijeniti i na šire područje, upoznali su učenici izvannastavne aktivnosti “Mali biolozi” pod vodstvom Željke Magdić.
Učiteljica Ljerka Salopek Bacanović je sa svojim učenicima stvrorila “mrežu priču”. Učenik sjedeći u krugu baca klupko vune drugom učeniku koji će na prvu rečenicu dodati svoju rečenicu. Povezat će dvije rečenice. Tada baca klupko vune trećem učeniku, ali i dalje držeći svoj dio vune. Rečenice se nižu do posljednjeg učenika, a tako se plete i mreža. Učenici stvaraju priču, šire je i granaju poput paukove mreže.
Učiteljica Nada Božičević je održala radionicu u školskom vrtu. Učenici su promatrali biljke i životinje i uočili njihovu međusobnu povezanost. Opisivali su primjere hranidbenih mreža u školskom vrtu i našem gorskom zavičaju. Zatim su učenici u skupinama izrađivati primjere hranidbenih mreža (kolaž, plastelin, kutije, flomasteri…). Svoj su uradak predstavili ostalim učenicima.
Gdje su se sakrili risevi? – Biljana Stipetić je ovom radionicom otkrila sa učenicima tajne risova. Risovi koji žive u Hrvatskoj nisu izolirani, već čine jednu cjelinu – Dinarsku populaciju – s onima iz Slovenije i Bosne i Hercegovine. Polaznici su koristili razne metode kriptografije i otkrili cijelu mrežu tajni i slagali činjenice kako bi dobili sveobuhvatnu informaciju o risevima. Radionica je postavljena po principu Escape rooma.
Tijekom realizacije projekta “(Re)kreativa kao alternativa” ostvareni su različiti ciljevi – osvještavanje važnosti brige o mentalnom zdravlju, toleranciji, proaktivna briga o osjetljivim skupinama društva, osvještavanje posljedica diskriminacije, različitih oblika nasilja, te važnosti o brizi i za tjelesno zdravlje. Fotorgrafije nastale tijekom provedbe projekta učenici su vješali na improvizirano stablo u holu škole. Voditelj projekta Željka Magdić, uz suradnju s članovima projekta (Re)kreativa kao alternativa (Ivana Kurelac, Ivana Salopek Turina, Ljerka Salopek Bacanović, Arna Tomić, Dragana Gašparović, Sanja Marković, Bernardica Veršec).
Za sve aktivnosti opširnije pogledajte na Padletu






































