tajnistvo@os-prva-ogulin.skole.hr +385 (0)47 811 188

RADIONICE POVODOM FESTIVALA ZNANOSTI

Prošli i ovaj tjedan u našoj školu su se provodile razne aktivnosti povodom obilježavanja dana Festivala znanosti.

Profesorica  Nikolina Magličić Čavlović održala je predavanje i radionicu za učenike 6.-ih razreda s temom geoprostornih mreža u modernom kartiranju. Učenici su dobili upute za korištenje digitalne platforme za kartiranje OpenStreetMap te su imali zadatak kartirati lokalne znamenitosti, povijesna mjesta i gospodarske subjekte.
Profesor Josip Šibarić je imao predavanje o razvoju željeznice i njezinim posljedicama na razvoj gospodarstva i društva te perspektivama razvoja i utjecaju na okoliš. Nakon toga su učenici izrađivali plakate.
Učiteljica Ivana Kurelac j sa učenicima sedmih razreda programirala Microbitove koji su si međusobno slali slikovne poruke. Ispitivali su kolika je udaljenost slanja signala ako se mijenja jačina signala od 1 do 7 te su ustanovili da kod jačine signala 1 Microbit šalje signal  do 10 koraka udaljenosti, a kod jačine signala 7 do 70 koraka.
Radionicu “Wood Wide Web – prirodne i digitalne mreže” vodile su Marina Jurašić i Valentina Blašković Radionica povezuje komunikaciju među stablima putem micelijskih mreža s načinom funkcioniranja internetskih mreža, potičući učenike da kroz praktične aktivnosti uoče sličnosti između prirodnih i digitalnih sustava. Cilj je potaknuti logičko razmišljanje, interdisciplinarno učenje i razumijevanje kako priroda može inspirirati tehnološke inovacije.

Učiteljica  Valentina Blašković je kroz radionicu i prezentaciju Digitalni svijet kroz igru i kreativnost upoznala mlađe osnovnoškolce s osnovama digitalne komunikacije, sigurnosti na internetu i računalnih mreža kroz zabavne igre, simulacije i kreativne zadatke. Aktivnosti potiču kritičko razmišljanje, timski rad i razumijevanje ključnih digitalnih pojmova na djeci prilagođen način.

Radionica pod nazivom “Društvene mreže i sigurnost na internetu” za učenike petih razreda pripremila je Gordana Bertović s ciljem kako bi naučili odgovorno koristiti društvene mreže. Tijekom ove radionice, učenici su učili  o pravilima ponašanja na internetu, prepoznavanju potencijalnih opasnosti i zaštiti privatnosti. Bili su podijeljeni u grupe od po četiri člana s zadatkom istraživanja različitih društvenih mreža, njihovih ikona, dobnih ograničenja i broja korisnika. Rezultate svojih istraživanja predstavili su kroz izradu plakata.
Čitateljski kviz pod nazivom “Ekološko-čitateljska mreža” organizirale su nastavnice Dejana Ogrizovic, Nikolin Salopek Mihalic i Doroteja Palijan. Kviz je napravljen na temelju ZF romana “Eko, eko” Hrvoja Hitreca . U njemu su sudjelovali učenici petih i šestih razreda, ukupno osam timova učenika borilo se za prvo mjesto.

Jeste li se pitali koliko su čiste ulice našeg grada? Kako “uhvatiti” tragove onečišćenja?! I to ne bilo kakvog već onih smeđih i žutih “mina” koje ostavljaju životinjice u šetnji sa vlasnicima ili pak same, tražeći nove avanture i uzbuđenja. O ovim pitanjima mozgale su i naše učenice Jelena i Helena, a uz pomoć svog tima koji uključuje i jednu Miu i Taru, ali i mentoricu Željku Magdić uskočile u pravu detektivsku  avanturu. I da…rezultati su pomalo “bljak”, ali definitivno poučni!
Različitim ljudskim aktivnostima moguće je oštetiti ili uništiti ekosustave. Međutim, oporavak je moguć, a uz pomoć posebnih “gljiva pomagača” i ubrzan za pojedine ekosustave. O čemu se točno radi, kako pomoći svojoj biljčici lončanici, a znanje primijeniti i na šire područje, upoznali  su  učenici izvannastavne aktivnosti “Mali biolozi” pod vodstvom Željke Magdić.
Učiteljica Ljerka Salopek Bacanović je sa svojim učenicima stvrorila  “mrežu  priču”. Učenik sjedeći u krugu baca klupko vune drugom učeniku koji će na prvu rečenicu dodati svoju rečenicu. Povezat će dvije rečenice. Tada baca klupko vune trećem učeniku, ali i dalje držeći svoj dio vune. Rečenice se nižu do posljednjeg učenika, a tako se plete i mreža. Učenici stvaraju priču, šire je i granaju poput paukove mreže.
Učiteljica Nada Božičević je održala radionicu u školskom vrtu. Učenici su promatrali  biljke i životinje i uočili njihovu međusobnu povezanost. Opisivali su primjere hranidbenih mreža u školskom vrtu i našem gorskom zavičaju. Zatim su učenici u skupinama izrađivati primjere hranidbenih mreža (kolaž, plastelin, kutije, flomasteri…). Svoj su uradak predstavili  ostalim učenicima.
Gdje su se sakrili risevi? – Biljana Stipetić je ovom  radionicom otkrila sa učenicima tajne risova. Risovi koji žive u Hrvatskoj nisu izolirani, već čine jednu cjelinu – Dinarsku populaciju – s onima iz Slovenije i Bosne i Hercegovine. Polaznici su koristili razne metode kriptografije  i otkrili cijelu mrežu tajni i slagali  činjenice kako bi dobili sveobuhvatnu informaciju o risevima. Radionica je postavljena po principu Escape rooma.
Tijekom realizacije projekta “(Re)kreativa kao alternativa” ostvareni su različiti ciljevi – osvještavanje važnosti brige o mentalnom zdravlju, toleranciji, proaktivna briga o osjetljivim skupinama društva, osvještavanje posljedica diskriminacije, različitih oblika nasilja, te važnosti o brizi i za tjelesno zdravlje. Fotorgrafije nastale tijekom provedbe projekta učenici su vješali na improvizirano stablo u holu škole.  Voditelj projekta Željka Magdić, uz suradnju s članovima projekta (Re)kreativa kao alternativa (Ivana Kurelac, Ivana Salopek Turina, Ljerka Salopek Bacanović, Arna Tomić, Dragana Gašparović, Sanja Marković, Bernardica Veršec).

Za sve aktivnosti opširnije pogledajte na Padletu

Skip to content